Srážka dvou autíček uprostřed hřiště odrazila balón vysoko. Vzduchem prosvištělo další autíčko, které dokázalo srazit míč na soupeřovu bránu. V poslední sekundě se však za pomoci zrychlení podařilo bránícímu hráči odvrátit rozhodující gól. Rocket League. Fotbal, autíčka na dálkové ovládání a spousta vzrušení.
Vývojářskému studiu Psyonix se po několika neúspěšných pokusech konečně v roce 2015 podařilo přijít s titulem, který zahrnuje klasický sport a autíčka s raketovým pohonem. Na rozdíl od předchozích podobných titulů slavil Rocket League úspěch. Dobrá hratelnost, svižná akce, jednoduchý princip hry. Důvodů, proč se stal oblíbeným v hráčské komunitě, je spousta.
Díky kompetitivnosti bylo jen otázkou času, než se Rocket League dostane do světa progamingu. Dnes už jde o zajetou a populární esportovou hru, v které se pořádá hned několik lig a turnajů. Díky poměrně vysoké sledovanosti se jí věnují i sázkové kanceláře napříč celým světem.
Letos už nenalezneme klasické ligy (ELeague, DreamHack Pro Circuit), které byly pořádány třetími stranami. Psyonix vzal opratě esportu v Rocket League do svých rukou a udělal z Rocket League Rival Series (RLRS) a Rocket League Championship Series (RLCS) jediné soutěže světového formátu.
První zmíněné slouží jako druhá divize pro RLCS, v které nalezneme ty nejlepší týmy vůbec. Tato série zápasů ústí do dvou turnajů (Major) v průběhu roku a vrcholí RLCS World Championshipem.
Zápasy v těchto vrcholových progamingových soutěžích probíhají mezi dvěma týmy po třech členech (3vs3), ale některé méně prestižní turnaje se mohou hrát i v méně lidech (2vs2, 1vs1). Výše zmíněné soutěže bývají většinou pokryty všemi sázkovými kancelářemi (včetně těch českých), které se zabývají esportem v Rocket League. Zároveň díky jejich pravidelnosti má sázející pořád z čeho vybírat.
Ostatní menší ligy a turnaje už se s takovou vřelostí nesetkávají a jejich pokrytí nalezneme nejčastěji (pokud vůbec) u různých esportových sázkovek.
Esport v Rocket League je v Česku poměrně rozšířený a pravidelně se pořádají komunitní turnaje (např. Playzone Challenge), ale nedosahují takové velikosti, aby se o ně zajímaly sázkové kanceláře. Tudíž pokrytí tuzemské progamingové scény neexistuje a my, sázkaři, se musíme obrátit na soutěže světového formátu.
Sázkové nabídky na RLRS a RLCS nalezneme i u českých sázkovek, ty se však většinou věnují jen velkým turnajům (Majory, World Championship). Pokrytí ligových zápasů a dalších turnajů poskytují zahraniční sázkové kanceláře, které se zaměřují na esporty.
Sázkové příležitosti se často týkají jen vítěze zápasu, ale občas se lze setkat i se sázkou na počet gólů a v případě, že je zápas hrán na více kol, pak lze sázet i na vítěze jednotlivých kol. Většina utkání bývá vyrovnaná, ale je potřeba vědět jak na tom jaký tým je a zda v jeho utkání padá více či méně branek – princip sázení je zde tedy stejný jako u běžného fotbalu.
Soupisky, turnaje, zápasy i různé ligy naleznete na RL Liquipedii, která poslouží zároveň i jako dobré místo pro dodatečné informace okolo esportu. Nejvyšší oficiální série pak má vlastní web, kde lze najít nejčerstvější zprávy přímo od pořadatele stejně jako rozpis zápasů.
Samotné zápasy jsou pak vysílány přes oficiální účty pořadatelů a turnajů na klasických streamovacích platformách jako Twitch.tv nebo YouTube.
Výše zmíněná RL Liquipedie je nejlepším místem pro zorientování se v záplavě různých soutěží a týmů. Pro čerstvé novinky v českém jazyce je vhodné navštěvovat platformu
Playzone, případně anglický web Shiftrle.gg. Výsledky některých turnajů a lig naleznete i na klasických výsledkových webech jako livesport nebo sofascore.
Rocket League je zajímavým alternativním titulem ke sportovním simulátorům, kterými jsou např. FIFA nebo NHL. Nabízí typické vzrušení z fotbalového zápasu, ale dělá to trochu jinak: malé autíčka mohou využívat zrychlení a výskoků a utkání tak mají nový náboj, který si užijí hráči i diváci – obzvláště pokud je otevřené live sázení a jsou vypsány nabídky na počet gólů.